24. oktober 2017

Luka Koper
V ponedeljek 16.10.2017 so si LUKO KOPER ogledali učenci 5.b razreda Osnovne šole Šmarje. Učenci so pazljivo poslušali razlago in vestno ispolnjevali vprašanja v učnih listih. Ni manjkalo tudi veliko dodatnih zelo zanimivih vprašanj. Viktor


Luka Koper je edino pristanišče v  Sloveniji. Ustanovljeno je bilo leta 1958.  Izvedel sem, da imamo dve vrsti kontejnerjev in tri vrste dvigal. Zanimivo mi je bilo, ker sem videl ladjo, ki vozi 6320 avtomobilov. Izvedel sem, da najdaljša ladja meri 400 m. Hladilnik za banana je velik za tri naše hiše. Tudi boja za ladje je zelo velika, za tri kavče. Videli smo tudi tanke. Najbolj me je presenetilo, kako črpajo nafto z ladij. Okoli tankerjev so zavesice, ki preprečijo razlitje.  V Luki mi je bilo všeč. 








Jure Bordon, 5. b





 
Luka Koper je veliko pristanišče, ki ima veliko transportnih strojev, kot so: dvigala, manipulatorji, bagerji, remorkerji in  viličarji. Ogledali smo si avtomobilski terminal, terminal za generalne tovore, kontejnerski terminal, lesni terminal, terminal za sipki tovor, energijski terminal in terminal za tekoče tovore. Luka Koper je zgrajena na Škocjanskem zatoku. Tu se izliva reka Rižana.  V Luki je zaposlenih veliko ljudi. Ogled Luke je bil zanimiv.







Ilaria Peranović, 5. b








V ponedeljek, 16. 10. 2017, smo odšli v Luko Koper. Na avtobusu smo imeli vodiča Viktorja, ki nam je predstavil poklice v Luki, nam predstavil terminale in pomagal rešiti učne liste. Najbolj zanimivo mi je bilo
V ponedeljek, 16. 10. 2017, smo se odpravili po Luki Koper, kjer je bilo zelo zanimivo.
Na vhodu v Luko nas je pričakal vodič, gospod Viktor.  Najprej smo se odpeljali mimo križarke, ki je ravno takrat pristala. Nato smo se odpravili do hladilnikov, kjer so hranili sadje in zelenjavo. Gospod je povedal, da banane zorijo v posebnih komorah, ker pridejo v Luko zelene. Peljali smo se mimo različnih terminalov, kjer smo videli odprta, zaprta, protipožarna in nadkrita skladišča. Spoznali smo razliko med sipkimi, razsutimi in generalnimi tovori. Videli smo ro-ro ladjo – ladjo, ki prevaža avtomobile. Izvedeli smo, da žito hranijo v silosih. Ogledali smo si, kako nalagajo les. V Luki ne morejo brez žerjavov, dvigal, viličarjev in manipulatorjev.
Dan je hitro minil. Luko Koper bi si rada še enkrat ogledala.






 Lara Šramel, 5. b



 




 
V ponedeljek, 16. 10., smo se s sošolci odpravili v Luko Koper. Ugotovila sem, da je Luka mesto v malem in da sega vse do Ankarana. V Luki je zaposlenih veliko ljudi. Izvedela sem, kako ravnajo s sipkim tovorom, zakaj mora biti morje globoko in zakaj morajo biti zavesice okoli tankerjev. V Luki vsak dan naložijo in razložijo okoli 600 tovornjakov in 600 vagonov. Pristanišče ni pomembno samo zaradi tovora in delovnih mest, marveč tudi zato, ker pomaga razvoju mesta in njegovi okolici.
Upam, da bom Luko Koper še kdaj





      Eda alagić










Prispevki: Navedeni učenci
Foto: učiteljica  

Ni komentarjev: